Cisco introducerar lösning för digital skyltning

Cisco lanserar idag ett nytt integrerat system för att skapa, hantera och publicera information på digitala skärmar.


Marknaden för digital skyltning växer och Cisco introducerar nu en lösning som gör det möjligt för företag att optimera sin marknadsföring, annonsering och utbildning på digitala skärmar. Digital skyltning används som ett verktyg för marknadsföring exempelvis på flygplatser, i butiker och på bankkontor.

– Genom att använda styrkan i ett ip-nätverk, kan företag både centralstyra och lokalt anpassa sin kommunikation på digitala skärmar med hjälp av ett enkelt webbgränssnitt, säger Henrik Bergqvist, teknisk direktör på Cisco i Sverige.

– Med Cisco Digital Signage kan kunder dra nytta av Ciscos styrka och kompetens inom både nätverk och videolösningar, säger Henrik Bergqvist.

Cisco Digital Signage bygger på Cisco Digital Media System, en integrerad lösning för att skapa, hantera och göra digital information tillgängligt. Digital Signage består av två produkter; den webbaserade mjukvaran Cisco Digital Media Manager och Cisco Digital Media Player.

Cisco Digital Signage gör det möjligt att maximera interaktion med slutkunder för marknadsföring, annonsering och kommunikation. En affärskedja kan till exempel använda digital skyltning för att öka försäljningen genom att annonsera ytterligare om en ny produkt. En bank kan använda digital skyltning för att informera om nya tjänster till kunder som väntar på att bli betjänade. Andra exempel är medborgarinformation, hotellinformation, flygplatsinformation etc.

Bilder, video och mer information om Cisco Digital Signage finns här: http://newsroom.cisco.com/dlls/2007/prod_011607d.html

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Henrik Berqvist, teknisk direktör
Cisco Sverige
Tel: 070-544 9622
e-post: hbergqvi@cisco.com

Diana Malm, PR-ansvarig
Cisco Sverige
Tel: 08-685 90 82
e-post: dimalm@cisco.com